ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟ تخصیص ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی و برخی کالا‌های اساسی به روال قبل بازگشت
سرخط خبرها

ترمزی که کشیده نمی‌شود | واکنش کاربران به گرانی در بازار خودرو

  • کد خبر: ۱۰۵۴۴۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ترمزی که کشیده نمی‌شود | واکنش کاربران به گرانی در بازار خودرو
سیاری از کاربران دارند پای پست‌ها و توییت‌های خود از هشتگ مافیای خودرو استفاده می‌کنند و خواستار کنترل و شفاف سازی در این باره هستند. همین چند وقت پیش بود که خبر افزایش قیمت سمند، فقط در عرض یک روز به مبلغ ۴۰ میلیون تومان دود را از سر بسیاری بلند کرد، البته این اتفاق در آن بازه زمانی برای سمند خیلی سروصدا کرد؛ اما خودرو‌های دیگر هم از این اتفاق بی نصیب نماندند.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ «قیمت خودرو داره به نحوی افزایش پیدا می‌کنه که اگه دنبال خرید خودرو باشین، از یک نمایشگاه که خارج بشین تا رسیدن به نمایشگاه دیگه امکان خرید رو کامل از دست می‌دین.» این فقط یکی از انبوه واکنش‌هایی است که مردم این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بیشتر شدن قیمت خودرو نشان داده اند. واکنش‌هایی که زیادند و بسیاری از آن‌ها با چاشنی شوخی وخنده، اما در دل خود حقیقت تلخی را به تصویر می‌کشد و سؤال بزرگی را مطرح می‌کند که ریشه این افزایش قیمت بی سروسامان در بازار خودرو را باید در کجا جست وجو کرد؟

بسیاری از کاربران دارند پای پست‌ها و توییت‌های خود از هشتگ مافیای خودرو استفاده می‌کنند و خواستار کنترل و شفاف سازی در این باره هستند. همین چند وقت پیش بود که خبر افزایش قیمت سمند، فقط در عرض یک روز به مبلغ ۴۰ میلیون تومان دود را از سر بسیاری بلند کرد، البته این اتفاق در آن بازه زمانی برای سمند خیلی سروصدا کرد؛ اما خودرو‌های دیگر هم از این اتفاق بی نصیب نماندند.

فقط محض نمونه خدمت تان عرض کنیم که، دوشنبه، ۲۹ فروردین، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک به ۵۴۷ میلیون تومان رسید. قیمت پراید ۱۱۱ دو میلیون تومان بیشتر از روز گذشته بود و به ۱۹۷ میلیون تومان رسید. تیبا پنج میلیون تومان کم شد و به ۱۹۰ میلیون تومان رسید. پژو پارس هم با ۱۲ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به زیر ۳۰۰ میلیون تومان بازگشت و ۲۹۰ میلیون تومان معامله شد. این افزایش قیمت‌ها البته مثل همیشه خود به خود با کیفیت خودرو‌ها هم قیاس می‌شود. قیمت‌هایی که به سرعت بالا می‌رود و آپشن‌ها و کیفیتی که ارتقا پیدا نمی‌کند و تکان نمی‌خورد.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی، در صحبت‌های تازه خود در انتقاد به موضوع کیفیت خودرو‌ها که به نظر می‌رسد حالا بسیار بیشتر از قبل محل بحث شده، از این گفت که فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت خودروسازی داریم: «وقتی از ترمز A. B. S و کیسه هوا صحبت می‌کنیم این‌ها جزو آپشن‌ها و امکاناتی است که خیلی قدیمی شده است. امروز دنیا به سمت خودرو‌های هوشمند و خودران رفته که دیگر نیازی به حضور راننده در آن وجود نداشته باشد. امروز وقتی خودمان را با فناوری روز دنیا مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که فاصله ما با آن‌ها کهکشانی است.

در این میان، اما آنچه که بیشتر مایه تأسف است این است که خودروسازان ما هیچ وقت ایراد خودشان را نپذیرفتند و از بابت این ایراد هیچ وقت از مردم عذرخواهی نکردند. همیشه حق به جانب گفتند که ما بهترینیم. خودروسازی ما فاصله اش با استاندارد‌های روز دنیا کهکشانی است و نتیجه امتیازاتی که طی این سال‌ها به شکل انحصار و رانت داده شده حیف و میل میلیارد‌ها میلیارد سرمایه این کشور و تسهیل در تصادف‌ها و افزایش جانباختگان و تحمیل هزینه‌های هنگفت به کشور است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->